Dzieci, którym rodzice czytają na głos, są lepiej przygotowane do pójścia do szkoły!

Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka
26 czerwca 2009
Pochwały mają moc!
28 czerwca 2009
Pokaż wszystkie

Dzieci, którym rodzice czytają na głos, są lepiej przygotowane do pójścia do szkoły!

Przegląd wyników badań publikowanych w „Archives of Disease In Childhood” dowodzi, że dzieci którym rodzice czytają książki na głos, posiadają lepsze zdolności językowe oraz lepsze umiejętności czytania i pisania w momencie pójścia do szkoły.

Ponadto u dzieci którym rodzice czytają książki, wykształca się zamiłowanie do czytania, co niesie ze sobą wiele korzyści.

Dowiedziono także, że opisywanie dziecku zdjęć i rysunków zamieszczonych w książkach, tłumaczenie znaczenia różnych historyjek i opowiadań , zachęcanie dzieci do rozmowy o tym, co przeczytali im rodzice oraz zachęcanie do zadawania pytań, może poprawić zdolność dziecka do rozumienia otaczającej go rzeczywistości. Dziecko zaczyna lepiej rozumieć świat, to co widzi, a także polepszają się jego umiejętności społeczne.

Przegląd badań dowodzi także, że rodzice ze średniej klasy społecznej chętniej czytają swoim dzieciom niż rodzice pochodzący z biedniejszych rodzin.

Program „Reach Out and Read” prowadzony w Bostonie, przyczynił się do poprawienia  umiejętności językowych dzieci z biedniejszych rodzin, poprzez zwiększenie liczby rodziców, którzy czytają na głos swoim dzieciom. Program ten dostarcza rodzicom książki, wyjaśniające  jak ważne jest czytanie dzieciom.

Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnienia Dla Niedowidzących