Przegląd wyników badań publikowanych w „Archives of Disease In Childhood” dowodzi, że dzieci którym rodzice czytają książki na głos, posiadają lepsze zdolności językowe oraz lepsze umiejętności czytania i pisania w momencie pójścia do szkoły.
Ponadto u dzieci którym rodzice czytają książki, wykształca się zamiłowanie do czytania, co niesie ze sobą wiele korzyści.
Dowiedziono także, że opisywanie dziecku zdjęć i rysunków zamieszczonych w książkach, tłumaczenie znaczenia różnych historyjek i opowiadań , zachęcanie dzieci do rozmowy o tym, co przeczytali im rodzice oraz zachęcanie do zadawania pytań, może poprawić zdolność dziecka do rozumienia otaczającej go rzeczywistości. Dziecko zaczyna lepiej rozumieć świat, to co widzi, a także polepszają się jego umiejętności społeczne.
Przegląd badań dowodzi także, że rodzice ze średniej klasy społecznej chętniej czytają swoim dzieciom niż rodzice pochodzący z biedniejszych rodzin.
Program „Reach Out and Read” prowadzony w Bostonie, przyczynił się do poprawienia umiejętności językowych dzieci z biedniejszych rodzin, poprzez zwiększenie liczby rodziców, którzy czytają na głos swoim dzieciom. Program ten dostarcza rodzicom książki, wyjaśniające jak ważne jest czytanie dzieciom.
Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ